Ak by som sa mal znížiť na úroveň zlomyseľných kritikov dopravy v Bratislave, mohol by som rovnako vtipkovať pri reportážach z Oravy či Jasnej, kde chlapi na záberoch televízie „pobehujú s pílami v ruke a nevedia, z ktorej strany ten padnutý stromček začať píliť“ alebo že „traktorista bezradne prehadzuje sneh zo strany na stranu“. Ha-ha-ha... Nie, tadiaľto moja cesta nevedie a pochybujem, že niekto z Bratislavy sa takto pozerá na kalamity na Slovensku. Prečo však začínam takto ne-poeticky. Naozaj chcem veľmi úprimne upozorniť, že v pondelok sa začína vážne a dlhodobé peklo, s ktorým si môžeme len čiastočne pomôcť sami. A možno je to len nedostatkom mojej investigatívnej odvahy, že sa teraz nepustím do kritiky, že či má celý projekt D4/R7 vôbec význam, prečo sa až teraz v januári v zime a mraze začínajú uzávierky, koľko sa už určite nakradlo a koľko sa ešte nakradne? Nie. Opäť asi niekoho sklamem.

Mali sme začať už dávno! Veď hej, len ako?

Predsa len si dovolím azda jedinú poznámku – zhotoviteľ bol vraj na postupné uzatváranie „rondla“ pripravený už cez prázdniny. Pamätám si články, ktoré varovali pred kolapsom na začiatku školského roka! Hotový prúser na ceste, ako sa dostaneme do školy?! Veď aj my sme písali o pripravovaných dopravných zmenách a pokračujúcej výstavbe v článku Bratislavu čaká ťažká skúška...

Lenže to bol august, september, a potichu sa blížil november, a je nad slnko jasné, že skolabovaná Bratislava by určite nevolila úradujúceho primátora. Je verejným tajomstvom, že celý proces postupného uzatvárania veľkej kruhovej križovatky v Prievoze pod Prístavným mostom sa pozdržal najmä pre chýbajúce povolenia, ktoré na meste nikto už nebol ochotný podpisovať. Žijeme v demokracii, v ktorej sa moc odovzdáva vo voľbách aj podľa sympatií... Takže dá sa to pochopiť, hoci s tým zásadne nesúhlasím. No a teraz k samotnej veci.

POZOR, POZOR! Bratislava začína svoju ťažkú epochu 

Na stránke zhotoviteľa sa už objavilo upozornenie: 

Od pondelka 14/01/2019 sa začína čiastočná uzávierka diaľničného zjazdu D1 v smere Petržalka – Bratislava, centrum z dôvodu realizácie preložky horúcovodu. Zároveň bude uzavretý jeden jazdný pruh na nájazde na Bajkalskej ulici na kruhový objazd (križovatka Prievoz) v smere od Podunajských Biskupíc.  Zároveň od pondelka bude realizovaná čiastočná uzávierka diaľnice D4 v križovatke Jarovce v smere z Rakúska. Čiastočnú uzávierku si vyžiadala výstavba nového diaľničného mosta v tomto úseku.

Aby toho nebolo málo a bolo to presne tak, ako to chodí s tou krehkou búdkou nad toaletnou misou, od pondelka bude zúžený prejazd a znížený počet jazdných pruhov aj na ulici Mlynské nivy, kde vybudujú podzemný kruhový objazd. V strede ulice zostane prejazdný jeden pruh v každom smere. Táto zmena nebude mať vplyv na pohyb chodcov.

Podľa vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti bude v tejto úvodnej fáze prvej etapy uzavretá čiastočne zjazdová vetva diaľnice D1 v úseku zhruba 5,5 - 5,8 km v smere Prístavný most - Bajkalská ulica. Obmedzenie má potrvať do konca januára. "Trasa obchádzky nie je potrebná. Doprava bude vedená vo voľnom jazdnom pruhu," uviedla NDS. Mimochodom, je to tá veľmi nešťastná ľavotočivá zákruta, za ktorou nebude nikomu ľúto, lebo v nej bolo havarované auto takmer každý týždeň. Opačne klopená s bazénom v spodnej časti. Už nech je minulosťou. Vyzerá  to teda tak, že zjazdy z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu zatiaľ celkom neuzavrú. Ani v smere z Petržalky, ani v smere do Petržalky. Toto sú však len prvé čiastočné uzávierky, po ktorých prídu ďalšie a budeme vás o nich zavčasu informovať.

Pomóc, policajti, pomáhajte!

Je tu chvíľa, kedy by sme sa obrátili na našu políciu, ktorá sa nedávno pochválila, ako účinne nám klepla po prstoch na volantoch aj po plynových pedáloch, koľko ľudských životov zachránili takmer vlastnými rukami, ako je na našich cestách bezpečne a vôbec radosť žiť. Teraz sa však začína veľká skúška pre vodičov, ale aj policajtov. Po ceste pri rozumnom radení a dynamickom zipsovaní vie podľa mňa prejsť o mnoho viac áut, ako to vidím denno-denne. Je čas, aby si policajti uvedomili, že nápis Pomáhať a chrániť môžu teraz vyfarbiť neónovými farbami... lebo aj medzi nami vodičmi sú vodiči a VODIČI. Nech konečne niekto začne sledovať aj princíp efektívneho radenia, účinného zipsovania a naopak arogantného bezohľadného predbiehania kolón. Lebo inak nám zostávajú fakt len motorky, bicykle a kolobežky a MHD - čo bude inak asi ozaj jedno z účinných riešení.

Ak by som sa mal znížiť na úroveň zlomyseľných kritikov dopravy v Bratislave, mohol by som rovnako vtipkovať pri reportážach z Oravy či Jasnej, kde chlapi na záberoch televízie „pobehujú s pílami v ruke a nevedia, z ktorej strany ten padnutý stromček začať píliť“ alebo že „traktorista bezradne prehadzuje sneh zo strany na stranu“. Ha-ha-ha... Nie, tadiaľto moja cesta nevedie a pochybujem, že niekto z Bratislavy sa takto pozerá na kalamity na Slovensku. Prečo však začínam takto ne-poeticky. Naozaj chcem veľmi úprimne upozorniť, že v pondelok sa začína vážne a dlhodobé peklo, s ktorým si môžeme len čiastočne pomôcť sami. A možno je to len nedostatkom mojej investigatívnej odvahy, že sa teraz nepustím do kritiky, že či má celý projekt D4/R7 vôbec význam, prečo sa až teraz v januári v zime a mraze začínajú uzávierky, koľko sa už určite nakradlo a koľko sa ešte nakradne? Nie. Opäť asi niekoho sklamem.

Mali sme začať už dávno! Veď hej, len ako?

Predsa len si dovolím azda jedinú poznámku – zhotoviteľ bol vraj na postupné uzatváranie „rondla“ pripravený už cez prázdniny. Pamätám si články, ktoré varovali pred kolapsom na začiatku školského roka! Hotový prúser na ceste, ako sa dostaneme do školy?! Veď aj my sme písali o pripravovaných dopravných zmenách a pokračujúcej výstavbe v článku Bratislavu čaká ťažká skúška...

Lenže to bol august, september, a potichu sa blížil november, a je nad slnko jasné, že skolabovaná Bratislava by určite nevolila úradujúceho primátora. Je verejným tajomstvom, že celý proces postupného uzatvárania veľkej kruhovej križovatky v Prievoze pod Prístavným mostom sa pozdržal najmä pre chýbajúce povolenia, ktoré na meste nikto už nebol ochotný podpisovať. Žijeme v demokracii, v ktorej sa moc odovzdáva vo voľbách aj podľa sympatií... Takže dá sa to pochopiť, hoci s tým zásadne nesúhlasím. No a teraz k samotnej veci.

POZOR, POZOR! Bratislava začína svoju ťažkú epochu 

Na stránke zhotoviteľa sa už objavilo upozornenie: 

Od pondelka 14/01/2019 sa začína čiastočná uzávierka diaľničného zjazdu D1 v smere Petržalka – Bratislava, centrum z dôvodu realizácie preložky horúcovodu. Zároveň bude uzavretý jeden jazdný pruh na nájazde na Bajkalskej ulici na kruhový objazd (križovatka Prievoz) v smere od Podunajských Biskupíc.  Zároveň od pondelka bude realizovaná čiastočná uzávierka diaľnice D4 v križovatke Jarovce v smere z Rakúska. Čiastočnú uzávierku si vyžiadala výstavba nového diaľničného mosta v tomto úseku.

Aby toho nebolo málo a bolo to presne tak, ako to chodí s tou krehkou búdkou nad toaletnou misou, od pondelka bude zúžený prejazd a znížený počet jazdných pruhov aj na ulici Mlynské nivy, kde vybudujú podzemný kruhový objazd. V strede ulice zostane prejazdný jeden pruh v každom smere. Táto zmena nebude mať vplyv na pohyb chodcov.

Podľa vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti bude v tejto úvodnej fáze prvej etapy uzavretá čiastočne zjazdová vetva diaľnice D1 v úseku zhruba 5,5 - 5,8 km v smere Prístavný most - Bajkalská ulica. Obmedzenie má potrvať do konca januára. "Trasa obchádzky nie je potrebná. Doprava bude vedená vo voľnom jazdnom pruhu," uviedla NDS. Mimochodom, je to tá veľmi nešťastná ľavotočivá zákruta, za ktorou nebude nikomu ľúto, lebo v nej bolo havarované auto takmer každý týždeň. Opačne klopená s bazénom v spodnej časti. Už nech je minulosťou. Vyzerá  to teda tak, že zjazdy z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu zatiaľ celkom neuzavrú. Ani v smere z Petržalky, ani v smere do Petržalky. Toto sú však len prvé čiastočné uzávierky, po ktorých prídu ďalšie a budeme vás o nich zavčasu informovať.

Pomóc, policajti, pomáhajte!

Je tu chvíľa, kedy by sme sa obrátili na našu políciu, ktorá sa nedávno pochválila, ako účinne nám klepla po prstoch na volantoch aj po plynových pedáloch, koľko ľudských životov zachránili takmer vlastnými rukami, ako je na našich cestách bezpečne a vôbec radosť žiť. Teraz sa však začína veľká skúška pre vodičov, ale aj policajtov. Po ceste pri rozumnom radení a dynamickom zipsovaní vie podľa mňa prejsť o mnoho viac áut, ako to vidím denno-denne. Je čas, aby si policajti uvedomili, že nápis Pomáhať a chrániť môžu teraz vyfarbiť neónovými farbami... lebo aj medzi nami vodičmi sú vodiči a VODIČI. Nech konečne niekto začne sledovať aj princíp efektívneho radenia, účinného zipsovania a naopak arogantného bezohľadného predbiehania kolón. Lebo inak nám zostávajú fakt len motorky, bicykle a kolobežky a MHD - čo bude inak asi ozaj jedno z účinných riešení.