Na diaľnici A3, ktorá prechádza hornatým terénom, je na trase až 190 tunelov a 480 mostov.

Hlavná časť talianskej diaľnice A3, s dĺžkou 443 kilometrov, mala byť pôvodne dokončená už v roku 1972. Premávku spustili o dva roky neskôr. Viaceré úseky však stále neboli plne prejazdné. Niektoré časom museli prejsť náročnými opravami a úpravami.

"Dnes sa uzatvára sága, ktorá sa začala ešte v 60. rokoch. Končí sa príbeh projektu, ktorý bol celé generácie opisovaný ako večne nedokončený," povedal šéf štátnej cestnej a diaľničnej správy ANAS Gianni Vittorio Armani počas otváracej jazdy pre novinárov. Medzi účastníkmi neskoršieho slávnostného obradu boli aj taliansky premiér Paolo Gentiloni a minister dopravy Graziano Del Rio.

Oficiálne dokončená diaľnica vedie cez najchudobnejší taliansky región Kalábria, kde si udržiava vplyv mafiánska organizácia 'Ndrangheta.


Vzhľadom na pretrvávajúce obmedzenia sú niektorí Taliani presvedčení, že diaľnica v skutočnosti ešte zďaleka nie je dokončená. ANAS však trvá na tom, že v najbližších mesiacoch sa bude pracovať už iba na odstraňovaní nedostatkov. U nás sú obmedzenia na diaľniciach takmer vždy...

Vizualizácia mostu cez Dunaj, ktorý bude súčasťou nového obchvatu hlavného mesta.

A ako to je s históriou diaľnic na Slovensku? Ako prvý úsek slovenskej D1 začali stavať medzi Bratislavou a Sencom. Sprejazdnili ho 12. decembra 1975. Medzitým sa už stavalo aj na Liptove, kde finišovala výstavba vodnej nádrže Liptovská Mara; úsek Ivachnová – Liptovský Mikuláš. V prvotných plánoch výstavby vodnej nádrže Liptovská Mara úsek figuroval ako preložka cesty I/18. Do konca 70. rokov 20. storočia ešte stihli dokončiť úsek vtedajšej diaľnice D61 Senec – Trnava. Od vzniku Slovenskej republiky sa diaľničná sieť rozrástla viac ako trojnásobne. Stále je to však málo. Vzhľadom na cenu jednotlivých úsekov by výstavba mohla ísť podstatne rýchlejšie.

Na diaľnici A3, ktorá prechádza hornatým terénom, je na trase až 190 tunelov a 480 mostov.

Hlavná časť talianskej diaľnice A3, s dĺžkou 443 kilometrov, mala byť pôvodne dokončená už v roku 1972. Premávku spustili o dva roky neskôr. Viaceré úseky však stále neboli plne prejazdné. Niektoré časom museli prejsť náročnými opravami a úpravami.

"Dnes sa uzatvára sága, ktorá sa začala ešte v 60. rokoch. Končí sa príbeh projektu, ktorý bol celé generácie opisovaný ako večne nedokončený," povedal šéf štátnej cestnej a diaľničnej správy ANAS Gianni Vittorio Armani počas otváracej jazdy pre novinárov. Medzi účastníkmi neskoršieho slávnostného obradu boli aj taliansky premiér Paolo Gentiloni a minister dopravy Graziano Del Rio.

Oficiálne dokončená diaľnica vedie cez najchudobnejší taliansky región Kalábria, kde si udržiava vplyv mafiánska organizácia 'Ndrangheta.


Vzhľadom na pretrvávajúce obmedzenia sú niektorí Taliani presvedčení, že diaľnica v skutočnosti ešte zďaleka nie je dokončená. ANAS však trvá na tom, že v najbližších mesiacoch sa bude pracovať už iba na odstraňovaní nedostatkov. U nás sú obmedzenia na diaľniciach takmer vždy...

Vizualizácia mostu cez Dunaj, ktorý bude súčasťou nového obchvatu hlavného mesta.

A ako to je s históriou diaľnic na Slovensku? Ako prvý úsek slovenskej D1 začali stavať medzi Bratislavou a Sencom. Sprejazdnili ho 12. decembra 1975. Medzitým sa už stavalo aj na Liptove, kde finišovala výstavba vodnej nádrže Liptovská Mara; úsek Ivachnová – Liptovský Mikuláš. V prvotných plánoch výstavby vodnej nádrže Liptovská Mara úsek figuroval ako preložka cesty I/18. Do konca 70. rokov 20. storočia ešte stihli dokončiť úsek vtedajšej diaľnice D61 Senec – Trnava. Od vzniku Slovenskej republiky sa diaľničná sieť rozrástla viac ako trojnásobne. Stále je to však málo. Vzhľadom na cenu jednotlivých úsekov by výstavba mohla ísť podstatne rýchlejšie.