Počas tohtoročnej zimy, alebo lepšie povedané počas sezóny 2017/2018, odjazdili autá zimnej údržby NDS 693 511 km. To je naozaj úctyhodné číslo, hovorí však o tom, že sme mali tento rok lepšie zjazdné cesty, ako ten minulý? Skôr je to o tom, že počas tohtoročnej zimy boli potreby odhŕňania a posypávania ciest vyššie, ako v tej minulej.

Autá NDS najazdili za túto zimu 693 511 km.

Pluhovanie využili len na 14 654 km.

Voči minulej sezóne totiž najazdili o 22 percent viac km (568 287 km v sezóne 2016/2017). Na posypávanie vozovky prešli 442 587 km, na pluhovanie 14 654 km a na kombináciu oboch 236 270 km. Spotreba soli (NaCl), ktorá je účinná do teploty -6 stupňov C, bola až o 30 % vyššia, ako v minuloročnej prevádzke.

Na rôznych kritických miestach tiež rozložili snehové zábrany, ako napríklad na úseku od Važca po Levoču v dĺžke takmer 28 km s rôznymi výškami. Najviac práce mali samozrejme strediská v najvyššej nadmorskej výške, teda v Mengusovciach a Liptovskom Mikuláši.

A čo si myslíte o zimnej sezóne 2017/2018 z pohľadu údržby ciest vy? Bola dostatočná? Z môjho pohľadu opäť (stále?) chýbajú preventívne akcie aspoň s predbežným posypávaním ciest soľou, ktoré každoročne vidím len o pár km ďalej na západ od Bratislavy.

Zdroj foto: NDS

NDS má k dispozícii aj snehovú frézu, tú využívali skôr v severnejších oblastiach.

Počas tohtoročnej zimy, alebo lepšie povedané počas sezóny 2017/2018, odjazdili autá zimnej údržby NDS 693 511 km. To je naozaj úctyhodné číslo, hovorí však o tom, že sme mali tento rok lepšie zjazdné cesty, ako ten minulý? Skôr je to o tom, že počas tohtoročnej zimy boli potreby odhŕňania a posypávania ciest vyššie, ako v tej minulej.

Autá NDS najazdili za túto zimu 693 511 km.

Pluhovanie využili len na 14 654 km.

Voči minulej sezóne totiž najazdili o 22 percent viac km (568 287 km v sezóne 2016/2017). Na posypávanie vozovky prešli 442 587 km, na pluhovanie 14 654 km a na kombináciu oboch 236 270 km. Spotreba soli (NaCl), ktorá je účinná do teploty -6 stupňov C, bola až o 30 % vyššia, ako v minuloročnej prevádzke.

Na rôznych kritických miestach tiež rozložili snehové zábrany, ako napríklad na úseku od Važca po Levoču v dĺžke takmer 28 km s rôznymi výškami. Najviac práce mali samozrejme strediská v najvyššej nadmorskej výške, teda v Mengusovciach a Liptovskom Mikuláši.

A čo si myslíte o zimnej sezóne 2017/2018 z pohľadu údržby ciest vy? Bola dostatočná? Z môjho pohľadu opäť (stále?) chýbajú preventívne akcie aspoň s predbežným posypávaním ciest soľou, ktoré každoročne vidím len o pár km ďalej na západ od Bratislavy.

Zdroj foto: NDS

NDS má k dispozícii aj snehovú frézu, tú využívali skôr v severnejších oblastiach.