Vopred uvediem, že nie je spoločnosť, ako spoločnosť. Niekde sa majú vodiči lepšie, inde horšie.  Aj u nás to bohužiaľ funguje často tak, že sa o všetko musí starať vodič. Počnúc pravidelného umývania dodávky, samozrejme, z vlastného, až po povedzme vlastné  zateplenie, obitie podlahy doskami, lepenie reklamných nálepiek, či dokonca bežný servis, ako je výmena brzdových kotúčov a platničiek. Niektorí "zamestnávatelia" to riešia cez firmy alebo servisy, niektorí to aspoň preplatia, iní to majú úplne na háku. Veď predsa treba generovať zisk. Mnohí mi dáte za pravdu, iní toto moje tvrdenie zavrhnete. Vychádzam však z reálnej skúsenosti... 

Následný prieskum priniesla University College London zameraný na vodičov "profíkov" - kuriérov a živnostníkov, jazdiacich na menších nákladných autách, či dodávkach. V ňom zistili, že až 42 % bolo účastníkom škodovej udalosti, alebo dopravnej nehody. Každá desiata nehoda si vyžiadala zranenie a 8 % vodičov sa dokonca samých zranilo pri nehode. Prieskum sa ďalej zameral, že takmer 63 % respondentov nedostáva žiaden výcvik, a 65 % nedostáva žiadne bezpečnostné vybavenie. 70 % uviedlo, že si povinné výbavy, alebo veci uľahčujúce krízové situácie musia riešiť zo svojej réžie. 

„Naše zistenia upozorňujú, že nárast pracovníkov v tejto oblasti môže viest k zvýšeniu rizika poškodenia zdravia,“ povedala Dr. Heather Wardová. Počet hodín, či už odpracovaných, alebo strávených za volantom, postupne v tejto oblasti stúpa. Keď chcú zarobiť, musia pracovať viac.  „Vieme, že je to problém, ale nevieme, do akej miery sa rozšíri,“ doplnila Dr. Heather Wardová.

Tento výskum zároveň prináša odporúčanie pre spoločnosti, ktoré týchto vodičov využívajú. Odporúčanie je jednoduché. Znížiť tlak a zlepšiť pracovné prostredie. V Spojenom kráľovstve dúfajú, že sa toto odporúčanie pretransformuje určitým spôsobom aj do zákona.

Vopred uvediem, že nie je spoločnosť, ako spoločnosť. Niekde sa majú vodiči lepšie, inde horšie.  Aj u nás to bohužiaľ funguje často tak, že sa o všetko musí starať vodič. Počnúc pravidelného umývania dodávky, samozrejme, z vlastného, až po povedzme vlastné  zateplenie, obitie podlahy doskami, lepenie reklamných nálepiek, či dokonca bežný servis, ako je výmena brzdových kotúčov a platničiek. Niektorí "zamestnávatelia" to riešia cez firmy alebo servisy, niektorí to aspoň preplatia, iní to majú úplne na háku. Veď predsa treba generovať zisk. Mnohí mi dáte za pravdu, iní toto moje tvrdenie zavrhnete. Vychádzam však z reálnej skúsenosti... 

Následný prieskum priniesla University College London zameraný na vodičov "profíkov" - kuriérov a živnostníkov, jazdiacich na menších nákladných autách, či dodávkach. V ňom zistili, že až 42 % bolo účastníkom škodovej udalosti, alebo dopravnej nehody. Každá desiata nehoda si vyžiadala zranenie a 8 % vodičov sa dokonca samých zranilo pri nehode. Prieskum sa ďalej zameral, že takmer 63 % respondentov nedostáva žiaden výcvik, a 65 % nedostáva žiadne bezpečnostné vybavenie. 70 % uviedlo, že si povinné výbavy, alebo veci uľahčujúce krízové situácie musia riešiť zo svojej réžie. 

„Naše zistenia upozorňujú, že nárast pracovníkov v tejto oblasti môže viest k zvýšeniu rizika poškodenia zdravia,“ povedala Dr. Heather Wardová. Počet hodín, či už odpracovaných, alebo strávených za volantom, postupne v tejto oblasti stúpa. Keď chcú zarobiť, musia pracovať viac.  „Vieme, že je to problém, ale nevieme, do akej miery sa rozšíri,“ doplnila Dr. Heather Wardová.

Tento výskum zároveň prináša odporúčanie pre spoločnosti, ktoré týchto vodičov využívajú. Odporúčanie je jednoduché. Znížiť tlak a zlepšiť pracovné prostredie. V Spojenom kráľovstve dúfajú, že sa toto odporúčanie pretransformuje určitým spôsobom aj do zákona.