Zákaz vjazdu dízlov v Nemecku bude mať aj ekonomický dopad. A to ako pre podnikateľov, tak pre súkromné osoby a v neposlednom rade aj pre štát...

Súdom vyhlásené možné opatrenia nemeckých miest súvisiace so zákazom vjazdu starých dieselových áut vyvolávajú obavy vo firmách z oblastí logistiky a taxislužieb. "V branži nezaznel alarm, no sme vystrašení," povedal Frank Huster z Nemeckého združenia špedície a logistiky (DSLV). Ten si je takmer istý, že bude nutné zaviesť výnimky. "Mestá by mali postupovať triezvo. Najviac sa obávame paušálneho zákazu," dodal Huster.

S veľkými obavami sa ozvali aj taxislužby. "Mobilita v centrách môže pre všetkých stáť na pokraji priepasti," povedal Michael Müller z nemeckého združenia taxislužieb a nájomných vozidiel BZP. Hlavným kameňom úrazu bude zložitý prechod na elektromobily. Na jednej strane musí automobilový priemysel zaistiť finančne dostupné možnosti a obce zas dostatočnú nabíjaciu infraštruktúru.

Je síce pravda, že elektromobily môžu udržať firmu pri živote. Svoje o tom vie aj spoločnosť DHL, ktorá medzičasom nechala vyvijať a výrabať dodávky Streetscooter. Aktuálne ich behá zhruba 5000. Konkurenčná firma Hermes má v úmysle do r.2020 používať 1500 elektromobilov. V r.2025 by už mala mať celý vozový park elektromobilov. 

A čo autopožičovne? 

Stefan Meininghaus z autopožičovne Buchbinder povedal: "Nemyslíme si, že rozhodnutie súdu bude mať veľký vplyv na náš podnikateľský model. V našej flotile majú dieselové osobné autá len veľmi malý podiel." Väčšiu časť vozového parku v Nemecku tvoria benzínove autá.

Herz a Sixt však chcú naďalej používať dízlaky. Ale len tie, ktoré spĺňajú najprísnejšie emisné normy.

Zdroj: TASR, aktuality, cn.cz 

Zákaz vjazdu dízlov v Nemecku bude mať aj ekonomický dopad. A to ako pre podnikateľov, tak pre súkromné osoby a v neposlednom rade aj pre štát...

Súdom vyhlásené možné opatrenia nemeckých miest súvisiace so zákazom vjazdu starých dieselových áut vyvolávajú obavy vo firmách z oblastí logistiky a taxislužieb. "V branži nezaznel alarm, no sme vystrašení," povedal Frank Huster z Nemeckého združenia špedície a logistiky (DSLV). Ten si je takmer istý, že bude nutné zaviesť výnimky. "Mestá by mali postupovať triezvo. Najviac sa obávame paušálneho zákazu," dodal Huster.

S veľkými obavami sa ozvali aj taxislužby. "Mobilita v centrách môže pre všetkých stáť na pokraji priepasti," povedal Michael Müller z nemeckého združenia taxislužieb a nájomných vozidiel BZP. Hlavným kameňom úrazu bude zložitý prechod na elektromobily. Na jednej strane musí automobilový priemysel zaistiť finančne dostupné možnosti a obce zas dostatočnú nabíjaciu infraštruktúru.

Je síce pravda, že elektromobily môžu udržať firmu pri živote. Svoje o tom vie aj spoločnosť DHL, ktorá medzičasom nechala vyvijať a výrabať dodávky Streetscooter. Aktuálne ich behá zhruba 5000. Konkurenčná firma Hermes má v úmysle do r.2020 používať 1500 elektromobilov. V r.2025 by už mala mať celý vozový park elektromobilov. 

A čo autopožičovne? 

Stefan Meininghaus z autopožičovne Buchbinder povedal: "Nemyslíme si, že rozhodnutie súdu bude mať veľký vplyv na náš podnikateľský model. V našej flotile majú dieselové osobné autá len veľmi malý podiel." Väčšiu časť vozového parku v Nemecku tvoria benzínove autá.

Herz a Sixt však chcú naďalej používať dízlaky. Ale len tie, ktoré spĺňajú najprísnejšie emisné normy.

Zdroj: TASR, aktuality, cn.cz