Množstvo diskutujúcich sa ohradilo, že na Slovensku nie sú plošiny, kde by mohol vodič bezpečne vyliezť, či dokonca že to je práca, za ktorú nie je platený... Nuž, niektorí kamionisti neraz sami nakladajú a vykladajú celý náves. Myslíte, že je to platené? Rovnako, ako kamionista, aj akékoľvek iné zamestnanie vyžaduje činnosti, ktoré nie sú striktne určené v popise práce... Poukazujem na konkrétny komentár, ktorý ma nakopol prezentovať metódy, ako dá sneh odhádzať aj bez toho, aby šofér liezol do výšky. Je od anonyma s nickom Sofer v pôvodnom znení: „Toto sa my paci ,,Dovolím si však tvrdiť, a som o tom presvedčený, že toto riziko je podstatne menšie, ako možné následky, ktoré v prípade nehody hrozia". vsak co sofer sa moze dolamat alebo zabit kvoli ladu. mohol by som to je..t. omg." Nie, nemyslel som to tak, že šofér sa má dolámať a podobne. Aj keď je tam prítomné veľké riziko. Poznám viac prípadov, kedy šoféri z návesu spadli, a to nemuselo ani snežiť a mrznúť. Takže klasický spôsob pomocou metly alebo lopaty popisovať nebudem.

Ručne, zo zeme...

Existuje jednoduché riešenie, ktoré spočíva v jednoduchom nástroji. Základom je dlhá ohnutá tyč, zakončená stierkou. Množstvo ľudí, nielen v zahraničí, ale aj u nás tento spôsob pozná, keď čistia šikmé strechy na budovách. Sypký sneh sa dá odstrániť veľmi ľahko, pri mokrom snehu sa človek omaká, kým očistí náves dlhý niekoľko metrov.

Ďalšou nevýhodou je, že tým neodstránite primrznutý ľad. Navyše nevidíte, aká je hore situácia. Pokojne tak niekoľkocentimetrová vrstva môže na streche ostať. Toto riešenie má svoje výhody. Je lacné, jednoduché, skladné a bezpečné. Na druhej strane však vyžadujúce fyzickú námahu a efektívnosť je v niektorých prípadoch tiež diskutabilná. 

Za pomoci mechanizmov...

Stroje nahrádzajú ľudí... aj v tomto duchu sa niesla hlavná myšlienka priemyselnej revolúcie. Lenže ako všetci dobre vieme, každý stroj stojí prachy. Návratnosť hociktorého mechanizmu by určite nebola jedná zima. Na niektorých územiach Slovenska by na seba nezarobili nikdy. Ale na druhej strane, veď sa na vybraných úsekoch ciest platí mýto. A to nie je malé. Príjmy spoločnosti sú každoročne vysoké. Prečo súkromná spoločnosť SkyTool, ktorá ryžuje, sa nestará a neprispeje správcom ciest? 

Nevravím, že musia byť všade. Na základe meteorológie a jej záznamov sa teoreticky dájú vyhodnotiť oblasti a úseky ciest, kde by bolo umiestnenie týchto pomocníkov vhodné. Navyše, existujú rôzne verzie, ktoré sú statické, polo-statické, alebo pohyblivé. 

Ako môžete vidieť vo videách, niektoré pracujú automaticky, inde je prítomný ďalší človek, ktorý špeciálnu techniku obsluhuje, alebo riadi. Všetky tieto spôsoby majú svoje výhody aj nevýhody. Rôzne tvary návesov, povedzme cisterny, klasickým spôsobom pomocou kefy, alebo stierky aj tak neočistíte, pomôže len metóda, ktorá využíva prúdenie vzduchu...  

Ďalšia vec, ktorá sa mi nepáči, je, že nie je 100 % využitý potenciál techniky. A pritom by niektoré typy zariadení nebolo extrémne zložité posunúť o level vyššie. Veď sa pozrite sami. Nepripomína vám to automatickú autoumyvárku? V teplých mesiacoch prevádzkovateľ pripevní rotačné kefy, trysky a i., v zime stierku, či niečo podobné. A rázom sa z toho môže stať celoročne prevádzkovaný stroj, ktorého návratnosť sa podstatne skráti. Nuž, možno sa niekto tohto business plánu chytí... :) A možno už aj existuje, ale nikde som zatiaľ nič podobné nevidel, keďže kamiónom nejazdím.

Foto: Youtube

Množstvo diskutujúcich sa ohradilo, že na Slovensku nie sú plošiny, kde by mohol vodič bezpečne vyliezť, či dokonca že to je práca, za ktorú nie je platený... Nuž, niektorí kamionisti neraz sami nakladajú a vykladajú celý náves. Myslíte, že je to platené? Rovnako, ako kamionista, aj akékoľvek iné zamestnanie vyžaduje činnosti, ktoré nie sú striktne určené v popise práce... Poukazujem na konkrétny komentár, ktorý ma nakopol prezentovať metódy, ako dá sneh odhádzať aj bez toho, aby šofér liezol do výšky. Je od anonyma s nickom Sofer v pôvodnom znení: „Toto sa my paci ,,Dovolím si však tvrdiť, a som o tom presvedčený, že toto riziko je podstatne menšie, ako možné následky, ktoré v prípade nehody hrozia". vsak co sofer sa moze dolamat alebo zabit kvoli ladu. mohol by som to je..t. omg." Nie, nemyslel som to tak, že šofér sa má dolámať a podobne. Aj keď je tam prítomné veľké riziko. Poznám viac prípadov, kedy šoféri z návesu spadli, a to nemuselo ani snežiť a mrznúť. Takže klasický spôsob pomocou metly alebo lopaty popisovať nebudem.

Ručne, zo zeme...

Existuje jednoduché riešenie, ktoré spočíva v jednoduchom nástroji. Základom je dlhá ohnutá tyč, zakončená stierkou. Množstvo ľudí, nielen v zahraničí, ale aj u nás tento spôsob pozná, keď čistia šikmé strechy na budovách. Sypký sneh sa dá odstrániť veľmi ľahko, pri mokrom snehu sa človek omaká, kým očistí náves dlhý niekoľko metrov.

Ďalšou nevýhodou je, že tým neodstránite primrznutý ľad. Navyše nevidíte, aká je hore situácia. Pokojne tak niekoľkocentimetrová vrstva môže na streche ostať. Toto riešenie má svoje výhody. Je lacné, jednoduché, skladné a bezpečné. Na druhej strane však vyžadujúce fyzickú námahu a efektívnosť je v niektorých prípadoch tiež diskutabilná. 

Za pomoci mechanizmov...

Stroje nahrádzajú ľudí... aj v tomto duchu sa niesla hlavná myšlienka priemyselnej revolúcie. Lenže ako všetci dobre vieme, každý stroj stojí prachy. Návratnosť hociktorého mechanizmu by určite nebola jedná zima. Na niektorých územiach Slovenska by na seba nezarobili nikdy. Ale na druhej strane, veď sa na vybraných úsekoch ciest platí mýto. A to nie je malé. Príjmy spoločnosti sú každoročne vysoké. Prečo súkromná spoločnosť SkyTool, ktorá ryžuje, sa nestará a neprispeje správcom ciest? 

Nevravím, že musia byť všade. Na základe meteorológie a jej záznamov sa teoreticky dájú vyhodnotiť oblasti a úseky ciest, kde by bolo umiestnenie týchto pomocníkov vhodné. Navyše, existujú rôzne verzie, ktoré sú statické, polo-statické, alebo pohyblivé. 

Ako môžete vidieť vo videách, niektoré pracujú automaticky, inde je prítomný ďalší človek, ktorý špeciálnu techniku obsluhuje, alebo riadi. Všetky tieto spôsoby majú svoje výhody aj nevýhody. Rôzne tvary návesov, povedzme cisterny, klasickým spôsobom pomocou kefy, alebo stierky aj tak neočistíte, pomôže len metóda, ktorá využíva prúdenie vzduchu...  

Ďalšia vec, ktorá sa mi nepáči, je, že nie je 100 % využitý potenciál techniky. A pritom by niektoré typy zariadení nebolo extrémne zložité posunúť o level vyššie. Veď sa pozrite sami. Nepripomína vám to automatickú autoumyvárku? V teplých mesiacoch prevádzkovateľ pripevní rotačné kefy, trysky a i., v zime stierku, či niečo podobné. A rázom sa z toho môže stať celoročne prevádzkovaný stroj, ktorého návratnosť sa podstatne skráti. Nuž, možno sa niekto tohto business plánu chytí... :) A možno už aj existuje, ale nikde som zatiaľ nič podobné nevidel, keďže kamiónom nejazdím.

Foto: Youtube