Nejde o celých 5 %. Aby sme boli presnejší, nárast predstavuje priemerne 4,5 %. Lenže ako to v EÚ býva zvykom, rozdiely sú priepastné aj v tejto sfére života, resp. lepšie povedanie forme podnikania. Vyjadrenie v nákladnej cestnej dopravy v tonokilometroch totiž v r. 2017 oproti r. 2016 predstavuje nárast. Oveľa zaujímavejšie číslo je porovnanie r. 2013 vs. r 2017. Tam je priemerný nárast o 11,8 % .

Poďme si predstaviť favoritov. Najhoršie výsledky medziročné výsledky bijú do očí. Veď pozerajte. V Litve nárast o 26,2 %, na Cypre o 17,5, v Grécku o 15,5. Medailové pozície zo zemiakového miesta dopĺňajú naši severní susedia. V Poľsku narástla cestná doprava o 15,3 %. 

Na druhej strane, favoritmi v obmedzení cestnej nákladnej dopravy je Belgicko. Suverénne sa im s 13,4 % poklesom podarilo na pomyselnom rebríčku obsadiť prvé miesto. Čo mňa osobne prekvapilo je druhé miesto. Obsadia ho Česká republika s poklesom o 12,0 %. Tretie miesto patrí Estónsku, kde zaznamenali pokles o 7,8 %. 

Ak vám štatistické údaje nie sú cudzie, prinášame aj absolútnych favoritov, kde kamióny jazdia najviac, čiže odbornejšie povedané majú najvyšší výkon cestnej dopravy. Víťazstvo patrí Poľsku s 335,2 miliónom tonokilometrov (tkm), čo je celkovo až 18 % z celého koláča. Na ním je Nemecko s 313,1 milióna tkm, čo predstavuje 16 % a Španielsko s „len“ 231,1, čo je zhruba 12 %. 

Čo predstavujú tonokilometere? 

Výkony v tonokilometroch (tkm) vyjadrujú veľkosť prepravných výkonov v tonokilometroch vykonaných nákladnými dopravnými prostriedkami príslušného druhu dopravy. Počítajú sa (tony x kilometre) za každú jazdu samostatne. Výkony v nákladnej doprave spolu sú dané súčtom tkm za jednotlivé dopravné prostriedky, za jednotlivé cesty, za deň, mesiac a rok. 

Foto: VolvoTrucks.sk

Zdroj: Eurostat

Nejde o celých 5 %. Aby sme boli presnejší, nárast predstavuje priemerne 4,5 %. Lenže ako to v EÚ býva zvykom, rozdiely sú priepastné aj v tejto sfére života, resp. lepšie povedanie forme podnikania. Vyjadrenie v nákladnej cestnej dopravy v tonokilometroch totiž v r. 2017 oproti r. 2016 predstavuje nárast. Oveľa zaujímavejšie číslo je porovnanie r. 2013 vs. r 2017. Tam je priemerný nárast o 11,8 % .

Poďme si predstaviť favoritov. Najhoršie výsledky medziročné výsledky bijú do očí. Veď pozerajte. V Litve nárast o 26,2 %, na Cypre o 17,5, v Grécku o 15,5. Medailové pozície zo zemiakového miesta dopĺňajú naši severní susedia. V Poľsku narástla cestná doprava o 15,3 %. 

Na druhej strane, favoritmi v obmedzení cestnej nákladnej dopravy je Belgicko. Suverénne sa im s 13,4 % poklesom podarilo na pomyselnom rebríčku obsadiť prvé miesto. Čo mňa osobne prekvapilo je druhé miesto. Obsadia ho Česká republika s poklesom o 12,0 %. Tretie miesto patrí Estónsku, kde zaznamenali pokles o 7,8 %. 

Ak vám štatistické údaje nie sú cudzie, prinášame aj absolútnych favoritov, kde kamióny jazdia najviac, čiže odbornejšie povedané majú najvyšší výkon cestnej dopravy. Víťazstvo patrí Poľsku s 335,2 miliónom tonokilometrov (tkm), čo je celkovo až 18 % z celého koláča. Na ním je Nemecko s 313,1 milióna tkm, čo predstavuje 16 % a Španielsko s „len“ 231,1, čo je zhruba 12 %. 

Čo predstavujú tonokilometere? 

Výkony v tonokilometroch (tkm) vyjadrujú veľkosť prepravných výkonov v tonokilometroch vykonaných nákladnými dopravnými prostriedkami príslušného druhu dopravy. Počítajú sa (tony x kilometre) za každú jazdu samostatne. Výkony v nákladnej doprave spolu sú dané súčtom tkm za jednotlivé dopravné prostriedky, za jednotlivé cesty, za deň, mesiac a rok. 

Foto: VolvoTrucks.sk

Zdroj: Eurostat