Informácie o zlučovaní SSC a NDS síce potichučky prenikajú v priebehu tohto roka, no šepkalo sa o tom ešte v roku 2016 a všetko ostalo po starom. V nedeľu 9. septembra to však oficiálne potvrdila hovorkyňa Ministerstva Dopravy SR Karolína Ducká (v minulosti hovorkyňa NDS).

"Proces zlučovania spoločností však nie je jednoduchý. Jeho výsledkom by mala byť jedna spoločnosť, ktorá bude zastrešovať cesty I. triedy, rýchlostné cesty a diaľnice," povedala Ducká. Tieto dva subjekty sú si síce veľmi podobné, no majú rôzne právne postavenie. A to môže predstavovať pri zlúčení problém.

"Bude nevyhnutná aj novelizácia právnej úpravy, o rozsahu ktorej diskutujeme," dodala hovorkyňa. Pýtate sa, čo tým štát sleduje? V prvom rade by malo ísť o úsporu financií a nasmerovanie viac peňazí do ciest, ktoré sa získajú efektívnejšou prípravou, prevádzkou a údržbou spravovaných cestných úsekov. Či to aj tak bude, ukáže čas.

Aký je rozdiel medzi NDS a SSC? 

Oba tieto subjekty fungujú pod správou ministerstva dopravy. NDS má na starosti diaľnice a rýchlostné cesty a SSC  spravuje cesty I. triedy. NDS je akciovou spoločnosťou. 100 % akcií vlastní ministerstvo dopravy, SSC je rozpočtová organizácia zriadená rezortom dopravy.

Nie som si celkom istý, či táto reorganizácia pomôže. Skôr si myslím, že to vytvorí väčší priestor na špekulovanie pri investíciách. Som veľmi zvedavý, koľko tabuľkových miest vo vedúcich funkciách týmto vznikne. Alebo zanikne? Uvidíme.

Informácie o zlučovaní SSC a NDS síce potichučky prenikajú v priebehu tohto roka, no šepkalo sa o tom ešte v roku 2016 a všetko ostalo po starom. V nedeľu 9. septembra to však oficiálne potvrdila hovorkyňa Ministerstva Dopravy SR Karolína Ducká (v minulosti hovorkyňa NDS).

"Proces zlučovania spoločností však nie je jednoduchý. Jeho výsledkom by mala byť jedna spoločnosť, ktorá bude zastrešovať cesty I. triedy, rýchlostné cesty a diaľnice," povedala Ducká. Tieto dva subjekty sú si síce veľmi podobné, no majú rôzne právne postavenie. A to môže predstavovať pri zlúčení problém.

"Bude nevyhnutná aj novelizácia právnej úpravy, o rozsahu ktorej diskutujeme," dodala hovorkyňa. Pýtate sa, čo tým štát sleduje? V prvom rade by malo ísť o úsporu financií a nasmerovanie viac peňazí do ciest, ktoré sa získajú efektívnejšou prípravou, prevádzkou a údržbou spravovaných cestných úsekov. Či to aj tak bude, ukáže čas.

Aký je rozdiel medzi NDS a SSC? 

Oba tieto subjekty fungujú pod správou ministerstva dopravy. NDS má na starosti diaľnice a rýchlostné cesty a SSC  spravuje cesty I. triedy. NDS je akciovou spoločnosťou. 100 % akcií vlastní ministerstvo dopravy, SSC je rozpočtová organizácia zriadená rezortom dopravy.

Nie som si celkom istý, či táto reorganizácia pomôže. Skôr si myslím, že to vytvorí väčší priestor na špekulovanie pri investíciách. Som veľmi zvedavý, koľko tabuľkových miest vo vedúcich funkciách týmto vznikne. Alebo zanikne? Uvidíme.