EÚ pristúpila pre autodopravu v smernici o vysielaní pracovníkov udelenie výnimky. Čo bude nasledovať? Údajne vypracujú nové pravidlá, vlastné len oblasti autodopravy.

Smernica o vysielaní pracovníkov svojho času rozdelila krajiny EÚ na takmer nezmieriteľné tábory. Západné krajiny, napríklad Francúzsko, ju chápe ako boj proti sociálnemu dumpingu a snahu o ochranu pracovníkov.

Základná myšlienka bola dohodnúť spravodlivé platové podmienky pre pracovníkov, ktorí pôsobia v inej krajine. Všetci pracovníci by mali byť odmeňovaní podľa pravidiel krajiny, kde sa nachádzajú... To však nie je žiadna novinka. Definitívne hlasovanie o novele by sa malo uskutočniť v prvej polovici tohto roku. 

Lenže dopravcovia a ich zástupcovia rozličných krajín Európy (počnúc strednou a východnou Európou, až po napr. Španielsko) o tom nechceli ani počuť. Teraz sa všetko mení. Začiatkom tohto mesiaca prešla chystaná novela smernice EÚ o vysielaní pracovníkov zmenami. Poslanci o týchto zmenách rokovali 9 hodín a jednanie trvalo do polnoci.

Za udelenie výnimky pre autodopravu bojovali viacerí europoslanci. Napr. česká europoslankyňa Martina Dlabajová (ANO). Tá tvrdí, že smernica je primárne určená napr. pre ľudí pracujúcich v stavebníctve a vyňatie dopravy považuje za obrovský úspech. Zároveň dodala, že tento krok smeruje k vytvoreniu samotných pravidiel pre autodopravu, ktorá by odzrkadľovala reálnu situáciu v odvetví. Aby sme boli korektní, doprava ako taká nebola úplne vyňatá spod smernice o vysielaní zamestnancov, ale momentálne sa v rámci európskych inštitúcií pripravuje špeciálny predpis.

Čo na to Česmad?

Česmad vraj intenzívne rokuje s europoslancami, a to v spojení s Medzinárodnou úniou cestnej dopravy. "Cieľom ČESMAD-u Slovakia je zabezpečiť konkurencieschopnosť slovenských dopravcov na medzinárodnom trhu a zároveň primerane chrániť aj práva vysielaných zamestnancov," uviedla hovorkyňa Martina Baumann. Ja sa však pýtam, usilujú sa zabezpečiť konkurencie schopnosť len tým, že vodiči budú stále makať za menej a zisky sa budú deliť vyššie v hierarchii? Alebo im ozaj ide o zlepšenie pracovných podmienok?

Zdroj: Cesmad, SME, Aktualne.cz

Foto: ukhaulier.co.uk

EÚ pristúpila pre autodopravu v smernici o vysielaní pracovníkov udelenie výnimky. Čo bude nasledovať? Údajne vypracujú nové pravidlá, vlastné len oblasti autodopravy.

Smernica o vysielaní pracovníkov svojho času rozdelila krajiny EÚ na takmer nezmieriteľné tábory. Západné krajiny, napríklad Francúzsko, ju chápe ako boj proti sociálnemu dumpingu a snahu o ochranu pracovníkov.

Základná myšlienka bola dohodnúť spravodlivé platové podmienky pre pracovníkov, ktorí pôsobia v inej krajine. Všetci pracovníci by mali byť odmeňovaní podľa pravidiel krajiny, kde sa nachádzajú... To však nie je žiadna novinka. Definitívne hlasovanie o novele by sa malo uskutočniť v prvej polovici tohto roku. 

Lenže dopravcovia a ich zástupcovia rozličných krajín Európy (počnúc strednou a východnou Európou, až po napr. Španielsko) o tom nechceli ani počuť. Teraz sa všetko mení. Začiatkom tohto mesiaca prešla chystaná novela smernice EÚ o vysielaní pracovníkov zmenami. Poslanci o týchto zmenách rokovali 9 hodín a jednanie trvalo do polnoci.

Za udelenie výnimky pre autodopravu bojovali viacerí europoslanci. Napr. česká europoslankyňa Martina Dlabajová (ANO). Tá tvrdí, že smernica je primárne určená napr. pre ľudí pracujúcich v stavebníctve a vyňatie dopravy považuje za obrovský úspech. Zároveň dodala, že tento krok smeruje k vytvoreniu samotných pravidiel pre autodopravu, ktorá by odzrkadľovala reálnu situáciu v odvetví. Aby sme boli korektní, doprava ako taká nebola úplne vyňatá spod smernice o vysielaní zamestnancov, ale momentálne sa v rámci európskych inštitúcií pripravuje špeciálny predpis.

Čo na to Česmad?

Česmad vraj intenzívne rokuje s europoslancami, a to v spojení s Medzinárodnou úniou cestnej dopravy. "Cieľom ČESMAD-u Slovakia je zabezpečiť konkurencieschopnosť slovenských dopravcov na medzinárodnom trhu a zároveň primerane chrániť aj práva vysielaných zamestnancov," uviedla hovorkyňa Martina Baumann. Ja sa však pýtam, usilujú sa zabezpečiť konkurencie schopnosť len tým, že vodiči budú stále makať za menej a zisky sa budú deliť vyššie v hierarchii? Alebo im ozaj ide o zlepšenie pracovných podmienok?

Zdroj: Cesmad, SME, Aktualne.cz

Foto: ukhaulier.co.uk