Náves s neúčinnou ochranou proti podbehnutiu "útočí" priamo na hlavu vodiča, ktorý doň narazí.

Záleží hlavne od konštrukcie 

Dôvodom je najmä výška návesu. Osobné auto totiž môže jednoducho vkĺznuť pod neho a tým pádom posádku nechránia deformačné zóny auta. Americká inštitúcia IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), teda akási obdoba EuroNCAP pred časom urobila testy s návesmi určenými pre americké cesty. Ako auto, ktoré do návesov búralo, vybrali Chevrolet Malibu, ktorý dosiahol v bežných nárazových testoch výborné hodnotenie. Ako dopadol pri náraze do návesov môžete vidieť v priložených videách. Testy prebiehali pri rýchlostiach 30 mph a 35 mph, čo je 48 km/h a 56 km/h. Agentúra navyše robila testy pri nárazoch s rôznym prekrytím. Výsledky sú doslova desivé. Veľmi pritom záleží na konštrukcii návesu a jeho ochrane proti podbehnutiu. Vo videu je pritom jasne viditeľné, že čím pevnejší je rám, ktorý bráni podbehnutiu, tým sú následky nehody milostivejšie pre posádku osobného auta.

Ochranu proti podbehnutiu samozrejme predpisuje aj európska legislatíva. Smernica, ktorá to rieši, vznikla ešte v sedemdesiatych rokoch a bola aktualizovaná a sprísnená v roku 1997 a v roku 2006. Nákladné vozidlá a ich návesy teda musia mať ochranné rámy zboku a zozadu v celej šírke. Nie je však bežné, aby organizácia ako EuroNCAP robila nárazové testy, ktoré by odhalili ich účinnosť. Mimochodom, bežne tieto testy nerobí ani IIHS. Testami vo videu sa organizácia snažila dosiahnuť sprísnenie predpisov v USA. Každopádne by však tieto zábery mali byť výstrahou a výzvou k opatrnosti za volantom a dodržiavaniu bezpečného odstupu. 

Zdroj: youcar, IIHS

Náves s neúčinnou ochranou proti podbehnutiu "útočí" priamo na hlavu vodiča, ktorý doň narazí.

Záleží hlavne od konštrukcie 

Dôvodom je najmä výška návesu. Osobné auto totiž môže jednoducho vkĺznuť pod neho a tým pádom posádku nechránia deformačné zóny auta. Americká inštitúcia IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), teda akási obdoba EuroNCAP pred časom urobila testy s návesmi určenými pre americké cesty. Ako auto, ktoré do návesov búralo, vybrali Chevrolet Malibu, ktorý dosiahol v bežných nárazových testoch výborné hodnotenie. Ako dopadol pri náraze do návesov môžete vidieť v priložených videách. Testy prebiehali pri rýchlostiach 30 mph a 35 mph, čo je 48 km/h a 56 km/h. Agentúra navyše robila testy pri nárazoch s rôznym prekrytím. Výsledky sú doslova desivé. Veľmi pritom záleží na konštrukcii návesu a jeho ochrane proti podbehnutiu. Vo videu je pritom jasne viditeľné, že čím pevnejší je rám, ktorý bráni podbehnutiu, tým sú následky nehody milostivejšie pre posádku osobného auta.

Ochranu proti podbehnutiu samozrejme predpisuje aj európska legislatíva. Smernica, ktorá to rieši, vznikla ešte v sedemdesiatych rokoch a bola aktualizovaná a sprísnená v roku 1997 a v roku 2006. Nákladné vozidlá a ich návesy teda musia mať ochranné rámy zboku a zozadu v celej šírke. Nie je však bežné, aby organizácia ako EuroNCAP robila nárazové testy, ktoré by odhalili ich účinnosť. Mimochodom, bežne tieto testy nerobí ani IIHS. Testami vo videu sa organizácia snažila dosiahnuť sprísnenie predpisov v USA. Každopádne by však tieto zábery mali byť výstrahou a výzvou k opatrnosti za volantom a dodržiavaniu bezpečného odstupu. 

Zdroj: youcar, IIHS