Pneumatiky kontrolujte pravidelne! Opotrebenie, poškodenie, ale aj nesprávne nahustenie môže viesť k nehode. 

Na bežnom osobnom aute máme iba 4 kolesá. Autobusy a kamióny ich majú viac. S väčším počtom rastie aj pravdepodobnosť, že defekt dostanete. Pneumatiky sú základ. Vytvárajú kontakt medzi autom a vozovkou. Kamióny a autobusy jazdia viac, vezú väčšiu záťaž, pneumatiky sú tak viac namáhané.

Na technický stav nákladiakov a autobusov dohliada aj polícia. Okrem Oddelenia mýtnej polície do bližšieho kontaktu s vozidlami nad 3,5 tony prichádza do styku aj Oddelenie špeciálnych kontrol, ktoré vykonáva cestné technické kontroly. Práve oni dbajú na to, aby po cestách nejazdili „problémy“ na kolesách. Nie všetko sa dá ustrážiť. Závada na aute niekedy vzniká rýchlo a nečakane. Niečo sa dá predvídať, niečo nie.

Pneumatiky nákladných áut hustia aj na 9 barov

Ťažko konštatovať, čo zapríčinilo silnú ranu na jednom z kolies nápravy návesu. Bola to  riadna šupa, keď opadol sneh z okolitých striech a disk sa kotúľal pár metrov vedľa. Veď pneumatiky nákladných áut hustia v servisoch aj na 9 barov. To je cca 4-násobok oproti osobákom. Pozrite sa na to...

Pneumatiky kontrolujte pravidelne! Opotrebenie, poškodenie, ale aj nesprávne nahustenie môže viesť k nehode. 

Na bežnom osobnom aute máme iba 4 kolesá. Autobusy a kamióny ich majú viac. S väčším počtom rastie aj pravdepodobnosť, že defekt dostanete. Pneumatiky sú základ. Vytvárajú kontakt medzi autom a vozovkou. Kamióny a autobusy jazdia viac, vezú väčšiu záťaž, pneumatiky sú tak viac namáhané.

Na technický stav nákladiakov a autobusov dohliada aj polícia. Okrem Oddelenia mýtnej polície do bližšieho kontaktu s vozidlami nad 3,5 tony prichádza do styku aj Oddelenie špeciálnych kontrol, ktoré vykonáva cestné technické kontroly. Práve oni dbajú na to, aby po cestách nejazdili „problémy“ na kolesách. Nie všetko sa dá ustrážiť. Závada na aute niekedy vzniká rýchlo a nečakane. Niečo sa dá predvídať, niečo nie.

Pneumatiky nákladných áut hustia aj na 9 barov

Ťažko konštatovať, čo zapríčinilo silnú ranu na jednom z kolies nápravy návesu. Bola to  riadna šupa, keď opadol sneh z okolitých striech a disk sa kotúľal pár metrov vedľa. Veď pneumatiky nákladných áut hustia v servisoch aj na 9 barov. To je cca 4-násobok oproti osobákom. Pozrite sa na to...