Ťažko povedať, či ide o podvod, ale zásadne zmeniť systém pohonu po tom, čo spoločnosť vezme predobjednávky, je minimálne veľmi zvláštne.

Spoločnosť sľubovala, že už 2. decembra 2016 predstavia prototyp. Teda o necelé tri mesiace. Dnes Nikola Motor obracia a tvrdí, že ťahač bude poháňať vodík. Vodíkové články budú posielať energiu do batérií a tie budú následne poháňať 6 elektromotorov. Z výkonu 2000 koní, ktorý sľubovali predtým, je dnes už len 1000 koní. Pritom dynamické parametre ako napríklad zrýchlenie na stovku za 30 sekúnd zostali bez zmeny...

Chcú byť 100% bez emisií

Vodík chcú vyrábať pomocou elektrolýzy. Potrebnú elektrickú energiu získajú zo solárnych panelov. Podľa oficiálneho vyhlásenia tak pôjde o prvú spoločnosť, ktorá je 100 % bez emisií. Samozrejme toto tvrdenie treba brať s rezervou, lebo už samotná výroba ťahača a potrebnej infraštruktúry nemôže byť bez emisií. Nikola Motor dokonca sľubuje prvým zákazníkom palivo na milión míľ zdarma alebo 6 rokov zdarma.

Nikola One elektrický ťahač

Šéf firmy sľubuje, že Nikola One bude revolúciou v oblasti kamiónovej dopravy. Mnohé veci okolo celého projektu však vyzerajú podozrivo.

„Dnes Nikola oznamuje, že elektrické pohonné ústrojenstvo použité na trhoch USA a Kanady bude poháňané na mieru postavenými vodíkovými palivovými článkami 800V. Vodíkový ťahač Nikola bude silnejší, než akýkoľvek iný naftový kamión a dosiahne dojazd 1200 míľ (1931 km) medzi tankovaním. Dosiahne spotrebu takmer 20 MPG (11,76 l/100 km) s nulovými emisiami pod plným zaťažením,“ uvádza vo vyhlásení Nikola Motor a zároveň dodáva, že podlezie všetky emisné štandardy na najbližších desať rokov. Už zo samotného vyhlásenia sú nejasné rôzne veci. Vodíková Honda FCX Clarity má spotrebu po prepočte okolo 15 litrov na 100 km. Pritom ide o osobné auto. Mnohotonový kolos pod plnou záťažou sa má pohybovať okolo 12 litrov?! Niečo tu nesedí.


Ťažko povedať, či ide o podvod, ale zásadne zmeniť systém pohonu po tom, čo spoločnosť vezme predobjednávky, je minimálne veľmi zvláštne. Tento krok na dôveryhodnosti celého projektu vôbec nepridáva. Navyše firma tvrdí, že už má viac ako 7000 predobjednávok v hodnote 2,3 miliardy dolárov.


Zdroj: carscoops, nikolamotor
 

Ťažko povedať, či ide o podvod, ale zásadne zmeniť systém pohonu po tom, čo spoločnosť vezme predobjednávky, je minimálne veľmi zvláštne.

Spoločnosť sľubovala, že už 2. decembra 2016 predstavia prototyp. Teda o necelé tri mesiace. Dnes Nikola Motor obracia a tvrdí, že ťahač bude poháňať vodík. Vodíkové články budú posielať energiu do batérií a tie budú následne poháňať 6 elektromotorov. Z výkonu 2000 koní, ktorý sľubovali predtým, je dnes už len 1000 koní. Pritom dynamické parametre ako napríklad zrýchlenie na stovku za 30 sekúnd zostali bez zmeny...

Chcú byť 100% bez emisií

Vodík chcú vyrábať pomocou elektrolýzy. Potrebnú elektrickú energiu získajú zo solárnych panelov. Podľa oficiálneho vyhlásenia tak pôjde o prvú spoločnosť, ktorá je 100 % bez emisií. Samozrejme toto tvrdenie treba brať s rezervou, lebo už samotná výroba ťahača a potrebnej infraštruktúry nemôže byť bez emisií. Nikola Motor dokonca sľubuje prvým zákazníkom palivo na milión míľ zdarma alebo 6 rokov zdarma.

Nikola One elektrický ťahač

Šéf firmy sľubuje, že Nikola One bude revolúciou v oblasti kamiónovej dopravy. Mnohé veci okolo celého projektu však vyzerajú podozrivo.

„Dnes Nikola oznamuje, že elektrické pohonné ústrojenstvo použité na trhoch USA a Kanady bude poháňané na mieru postavenými vodíkovými palivovými článkami 800V. Vodíkový ťahač Nikola bude silnejší, než akýkoľvek iný naftový kamión a dosiahne dojazd 1200 míľ (1931 km) medzi tankovaním. Dosiahne spotrebu takmer 20 MPG (11,76 l/100 km) s nulovými emisiami pod plným zaťažením,“ uvádza vo vyhlásení Nikola Motor a zároveň dodáva, že podlezie všetky emisné štandardy na najbližších desať rokov. Už zo samotného vyhlásenia sú nejasné rôzne veci. Vodíková Honda FCX Clarity má spotrebu po prepočte okolo 15 litrov na 100 km. Pritom ide o osobné auto. Mnohotonový kolos pod plnou záťažou sa má pohybovať okolo 12 litrov?! Niečo tu nesedí.


Ťažko povedať, či ide o podvod, ale zásadne zmeniť systém pohonu po tom, čo spoločnosť vezme predobjednávky, je minimálne veľmi zvláštne. Tento krok na dôveryhodnosti celého projektu vôbec nepridáva. Navyše firma tvrdí, že už má viac ako 7000 predobjednávok v hodnote 2,3 miliardy dolárov.


Zdroj: carscoops, nikolamotor