Ako sa vyhnúť zápcham v Bratislave. Najjednoduchšou cestou je zvoliť iný spôsob dopravy. 

S dopravou v Bratislave mám spoločné veľmi veľa. Nie som len jej pasívnou súčasťou. Niečo do nej vidím. Opýtali by ste sa, či sa dá doprava v Bratislave ovplyvniť? Odpoveď je, že sčasti áno. Ale nie markantne. Staré cesty sa jednoducho nedajú nafúknuť. Tak mesto pred desiatkami rokov naplánovali... Plánovaná koncentrácia nových multifunkčných budov tomu v budúcnosti rozhodne nepridá. Kvalita ciest v hlavnom meste ja doslova do písmena na zaplakanie. O niektorých úsekoch by sme mohli konštatovať, že sa nimi inšpirovali tvorcovia vraj úspešného filmu 100 odtieňov sivej. 


Ako vyzerajú bežné dni, keď sa nefrézovalo a neasfaltovalo? Zle. Ako vyzerajú dni, keď sa asfaltuje a frézuje? Mega zle! Hlavné ťahy stoja. Ľudia sa tlačia do križovatky a zablokujú tak voľné smery. Viď minulé týždne križovatka Bajkalská-Trnavská, či oblasť Patrónky. O križovatke Prievozská-Košická-Mlynské Nivy, alebo Bajkalská-Prievozská a priľahlé cesty radšej ani nehovorím. Strhnuté trolejové vedenia, smerovanie MHD inými trasami... To je len zlomok. Ale jednoducho sa uvoľnil balíček peňazí na rekonštrukciu, tak to musíme pár mesiacov strpieť. Uvidíme, ako sa mesto, občania, či vodiči popasujú s ďalšími pripravovanými obmedzeniami. 


Cesta do práce, školy, alebo za rôznymi aktivitami sa už teraz pre niektorých predlžila na dvojnásobok, či trojnásobok inak bežného času stráveného v zápche. 


Nervózni a rozhorčení vodiči vyvolávajú na Mestskú políciu Bratislava, na 158čku, 112ku a neviem kam všade, že prečo na križovatke nie sú policajti a prečo to neriadia. Veď sú platení z našich daní... Keď sa na to pozriete z nadhľadu, tak prídete na to, že dopravní policajti situácii v takýchto prípadoch pomôžu iba výnimočne. Maximálne podržia niektorý zo smerov, aby sa vodič nenatlačil do križovatky. Keby za volantom vo väčšine prípadov nesedeli „cvičené opice“, ktoré poznajú iba jednu cestu, a doteraz si neosvojili pravidlá cestnej premávky, tak by to možno vyzeralo inak. Mimochodom, pravidlo, že vodič nesmie vojsť do križovatky, ak ňou nevie prejsť, nepozná asi väčšina. Za tento prehrešok hrozí sankcia vo výške 50 eur. Ak však je v križovatke policajt a vy nerešpektujete jeho príkaz, môžete ľahko prísť o vodičák. 

Ako sa vyhnúť zápcham v Bratislave. Najjednoduchšou cestou je zvoliť iný spôsob dopravy. 

S dopravou v Bratislave mám spoločné veľmi veľa. Nie som len jej pasívnou súčasťou. Niečo do nej vidím. Opýtali by ste sa, či sa dá doprava v Bratislave ovplyvniť? Odpoveď je, že sčasti áno. Ale nie markantne. Staré cesty sa jednoducho nedajú nafúknuť. Tak mesto pred desiatkami rokov naplánovali... Plánovaná koncentrácia nových multifunkčných budov tomu v budúcnosti rozhodne nepridá. Kvalita ciest v hlavnom meste ja doslova do písmena na zaplakanie. O niektorých úsekoch by sme mohli konštatovať, že sa nimi inšpirovali tvorcovia vraj úspešného filmu 100 odtieňov sivej. 


Ako vyzerajú bežné dni, keď sa nefrézovalo a neasfaltovalo? Zle. Ako vyzerajú dni, keď sa asfaltuje a frézuje? Mega zle! Hlavné ťahy stoja. Ľudia sa tlačia do križovatky a zablokujú tak voľné smery. Viď minulé týždne križovatka Bajkalská-Trnavská, či oblasť Patrónky. O križovatke Prievozská-Košická-Mlynské Nivy, alebo Bajkalská-Prievozská a priľahlé cesty radšej ani nehovorím. Strhnuté trolejové vedenia, smerovanie MHD inými trasami... To je len zlomok. Ale jednoducho sa uvoľnil balíček peňazí na rekonštrukciu, tak to musíme pár mesiacov strpieť. Uvidíme, ako sa mesto, občania, či vodiči popasujú s ďalšími pripravovanými obmedzeniami. 


Cesta do práce, školy, alebo za rôznymi aktivitami sa už teraz pre niektorých predlžila na dvojnásobok, či trojnásobok inak bežného času stráveného v zápche. 


Nervózni a rozhorčení vodiči vyvolávajú na Mestskú políciu Bratislava, na 158čku, 112ku a neviem kam všade, že prečo na križovatke nie sú policajti a prečo to neriadia. Veď sú platení z našich daní... Keď sa na to pozriete z nadhľadu, tak prídete na to, že dopravní policajti situácii v takýchto prípadoch pomôžu iba výnimočne. Maximálne podržia niektorý zo smerov, aby sa vodič nenatlačil do križovatky. Keby za volantom vo väčšine prípadov nesedeli „cvičené opice“, ktoré poznajú iba jednu cestu, a doteraz si neosvojili pravidlá cestnej premávky, tak by to možno vyzeralo inak. Mimochodom, pravidlo, že vodič nesmie vojsť do križovatky, ak ňou nevie prejsť, nepozná asi väčšina. Za tento prehrešok hrozí sankcia vo výške 50 eur. Ak však je v križovatke policajt a vy nerešpektujete jeho príkaz, môžete ľahko prísť o vodičák.