„Ak vyhodnotíme, že od posledného zvyšovania pribudli dlhšie úseky, vtedy to bude na stole. Na budúci rok musíme ukončiť dva úseky v dĺžke zhruba dvadsať kilometrov. Takže na konci roka sa znova pozrieme na čísla a rozhodneme.“

„Vždy sa treba komplexne pozerať na to, koľko kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest pribudlo, ako aj na to, čo všetko chceme robiť. Ak vyhodnotíme, že od posledného zvyšovania pribudli dlhšie úseky, vtedy to bude na stole. Na budúci rok musíme ukončiť dva úseky v dĺžke zhruba dvadsať kilometrov. Takže na konci roka sa znova pozrieme na čísla a rozhodneme. Je to štandardný proces,“ dodal minister. V roku 2017 sme sa tak vyhli zdražovaniu. Politici chceli meniť najmä ceny 10-dňových a mesačných e-známok. Tie údajne využívajú najmä turisti. No z vlastných skúseností viem, že aj mnohí Slováci...

Systém platnosti známok sa zatiaľ meniť nebude

Érsek však uvažoval aj nad zmenou platnosti ročnej známky. Z kalendárneho roka, kedy platila známka po dobu 13 mesiacov (od 1.1. do 31.1 nasledujúceho roka) na takzvaný technický rok (platnosť 365 dní od zakúpenia). S príchodom elektronického systému je totiž možné nastaviť platnosť známky úplne jednoducho. Ak ste už začali jasať nad výhrou zdravého rozumu, tak sa schlaďte. Minister sa zatiaľ rozhodol ponechať starý systém „kalendárneho roku“. „Od nového roka technický rok určite nezavedieme,“ dodáva Érsek.

Úrady už začali posielať obálky s pokutami za chýbajúce diaľničné známky vo výške 150 eur. Sankcie však zatiaľ mieria len k domácim vodičom. V prípade zahraničných je to komplikovanejšie kvôli legislatíve. „Máme s tým problém, nakoľko na to neexistuje európska norma, pretože to nie je medzi priestupkami, ktoré Európska únia umožňuje cezhranične pokutovať automaticky. V Európskej komisii otvoríme túto debatu, aby sme pripravili novú európsku normu, ktorá by umožnila vyberanie pokuty za nezaplatenie diaľničnej známky v zahraničí,“ hovorí minister.

Zdroj: etrend

„Ak vyhodnotíme, že od posledného zvyšovania pribudli dlhšie úseky, vtedy to bude na stole. Na budúci rok musíme ukončiť dva úseky v dĺžke zhruba dvadsať kilometrov. Takže na konci roka sa znova pozrieme na čísla a rozhodneme.“

„Vždy sa treba komplexne pozerať na to, koľko kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest pribudlo, ako aj na to, čo všetko chceme robiť. Ak vyhodnotíme, že od posledného zvyšovania pribudli dlhšie úseky, vtedy to bude na stole. Na budúci rok musíme ukončiť dva úseky v dĺžke zhruba dvadsať kilometrov. Takže na konci roka sa znova pozrieme na čísla a rozhodneme. Je to štandardný proces,“ dodal minister. V roku 2017 sme sa tak vyhli zdražovaniu. Politici chceli meniť najmä ceny 10-dňových a mesačných e-známok. Tie údajne využívajú najmä turisti. No z vlastných skúseností viem, že aj mnohí Slováci...

Systém platnosti známok sa zatiaľ meniť nebude

Érsek však uvažoval aj nad zmenou platnosti ročnej známky. Z kalendárneho roka, kedy platila známka po dobu 13 mesiacov (od 1.1. do 31.1 nasledujúceho roka) na takzvaný technický rok (platnosť 365 dní od zakúpenia). S príchodom elektronického systému je totiž možné nastaviť platnosť známky úplne jednoducho. Ak ste už začali jasať nad výhrou zdravého rozumu, tak sa schlaďte. Minister sa zatiaľ rozhodol ponechať starý systém „kalendárneho roku“. „Od nového roka technický rok určite nezavedieme,“ dodáva Érsek.

Úrady už začali posielať obálky s pokutami za chýbajúce diaľničné známky vo výške 150 eur. Sankcie však zatiaľ mieria len k domácim vodičom. V prípade zahraničných je to komplikovanejšie kvôli legislatíve. „Máme s tým problém, nakoľko na to neexistuje európska norma, pretože to nie je medzi priestupkami, ktoré Európska únia umožňuje cezhranične pokutovať automaticky. V Európskej komisii otvoríme túto debatu, aby sme pripravili novú európsku normu, ktorá by umožnila vyberanie pokuty za nezaplatenie diaľničnej známky v zahraničí,“ hovorí minister.

Zdroj: etrend