Diaľnica D1 je traumou niekoľkých generácií Slovákov. Mnohí sa jej nedožili a mnohí sa ešte nedožijú. Ale vidím tu aspoň jedno pozitívum. Ak na Slovensku nebudú predčasné voľby, D1 konečne definitívne nebude jednou z hlavných tém predvolebnej kampane.

"My dáme do užívania celú diaľnicu v dĺžke 450 km okrem 13-km úseku, ktorý nemáme šancu stihnúť," konštatoval Brecely. Pôvodne sa tento úsek mal stavať povrchovým variantom. Situáciu však skomplikoval zosuv pôdy pri obci Šútovo. Aktuálne sa hľadá nové trasovanie diaľnice. Možný je aj tunelový variant s tunelom Korbeľka.

Podľa ministrových slov to pritom vyzerá tak, že cesta sa nakoniec nebude môcť stavať po povrchu. "Môj osobný názor je, že sa asi vrátime k alternatíve tunela Korbeľka. Ale je to len môj dojem v tejto chvíli a je to veľmi predbežné," dodal šéf rezortu dopravy.

Aktuálne sa posudzujú jednotlivé varianty a ich vplyv na životné prostredie. Podľa Brecelyho by to malo byť hotové v priebehu budúceho roka a v roku 2018 by sa cesta mala začať stavať, aby bola dokončená v roku 2021 alebo 2022. V tomto termíne však ani po dokončení úseku medzi Martinom a Ružomberkom stále nebude možné hovoriť o D1 z BA do KE!

V Programovom vyhlásení vlády (PVV), ktoré nový kabinet schválil v apríli tohto roku, sa píše, že cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky na D1 medzi Bratislavou a Košicami. Úsek Turany-Dubová však nie je jediným problémom na diaľnici z Bratislavy do Košíc. Najväčším problémom potom bude vytunelovaný tunel Branisko, ktorého opakovane sľúbené riešenie kauzy nie je známe dodnes. Tunel Branisko s jednou "rúrou" a obojsmernou premávkou v ňom je totiž cestou I. triedy, takže k diaľnici má ešte veľmi ďaleko. Kompetentní tento úsek, či presnejšie lievik, radšej vôbec nespomínajú... Ak tento úsek začne NDS riešiť, optimistické bude rátať s termínom kompletnej D1 v roku 2025!!!

Je absolútnou hanbou Slovenska, že sme ostali jedinou krajnou v celej EÚ, ktorá nemá diaľnicou prepojené dve najväčšie mestá!
Diaľnica D1 je traumou niekoľkých generácií Slovákov. Mnohí sa jej nedožili a mnohí sa ešte nedožijú. Ale vidím tu aspoň jedno pozitívum. Ak na Slovensku nebudú predčasné voľby, D1 konečne definitívne nebude jednou z hlavných tém predvolebnej kampane.

"My dáme do užívania celú diaľnicu v dĺžke 450 km okrem 13-km úseku, ktorý nemáme šancu stihnúť," konštatoval Brecely. Pôvodne sa tento úsek mal stavať povrchovým variantom. Situáciu však skomplikoval zosuv pôdy pri obci Šútovo. Aktuálne sa hľadá nové trasovanie diaľnice. Možný je aj tunelový variant s tunelom Korbeľka.

Podľa ministrových slov to pritom vyzerá tak, že cesta sa nakoniec nebude môcť stavať po povrchu. "Môj osobný názor je, že sa asi vrátime k alternatíve tunela Korbeľka. Ale je to len môj dojem v tejto chvíli a je to veľmi predbežné," dodal šéf rezortu dopravy.

Aktuálne sa posudzujú jednotlivé varianty a ich vplyv na životné prostredie. Podľa Brecelyho by to malo byť hotové v priebehu budúceho roka a v roku 2018 by sa cesta mala začať stavať, aby bola dokončená v roku 2021 alebo 2022. V tomto termíne však ani po dokončení úseku medzi Martinom a Ružomberkom stále nebude možné hovoriť o D1 z BA do KE!

V Programovom vyhlásení vlády (PVV), ktoré nový kabinet schválil v apríli tohto roku, sa píše, že cieľom vlády je umožniť motoristickej verejnosti už od roku 2020 využívať všetky diaľničné úseky na D1 medzi Bratislavou a Košicami. Úsek Turany-Dubová však nie je jediným problémom na diaľnici z Bratislavy do Košíc. Najväčším problémom potom bude vytunelovaný tunel Branisko, ktorého opakovane sľúbené riešenie kauzy nie je známe dodnes. Tunel Branisko s jednou "rúrou" a obojsmernou premávkou v ňom je totiž cestou I. triedy, takže k diaľnici má ešte veľmi ďaleko. Kompetentní tento úsek, či presnejšie lievik, radšej vôbec nespomínajú... Ak tento úsek začne NDS riešiť, optimistické bude rátať s termínom kompletnej D1 v roku 2025!!!

Je absolútnou hanbou Slovenska, že sme ostali jedinou krajnou v celej EÚ, ktorá nemá diaľnicou prepojené dve najväčšie mestá!