K pôvodným 140 km bezplatných úsekov pribudne od januára ďalších 40 km. 

O zmene poplatkov rozhodlo Ministerstvo dopravy ČR. Podiel bezplatných diaľnic vzrástol na 14 % z celej diaľničnej siete našich susedov. Minister dopravy Dan Ťok pre novinárov uviedol, že sa snažili vyhovieť všetkým pripomienkam krajov.  


"Predpokladám, že už sme na hranici prirodzených objazdov, a ďalšie znespoplatnenie už nenastane.“ Najdlhší úsek, ktorý bude od budúceho roku zadarmo, je 31-kilometrový úsek diaľnice D6 medzi Chebom a Karlovými Varmi. Tento úsek cesty ale nie je súčasťou českej diaľničnej siete a navyše k nemu neexistuje žiadna rovnobežná cesta prvej triedy. Dokedy bude tento jav trvať? Dovtedy, kým sa úsek nestane súčasťou systému diaľnic, a to podľa odborníkov potrvá pekných pár rokov. 

Prehľad spoplatnených úsekov a úsekov bez úhrady na Slovensku

Ministerstvo dopravy tiež odobrilo požiadavky Jihočeského a Zlínského kraja. Bez poplatku bude diaľnica D3 u Veselí nad Lužnicí a obchvat Otrokovic na D55, D52 u Pohořelic, D46 u Hněvotína, čím sa zabezpečí bezplatné využitie obchvatu Olomouca na diaľnici D35.


„Tento krok sa nepodpíše na cenách diaľničných známok. Z dlhodobého hľadiska predaj diaľničných známok stúpa. Minulý rok vybrali 3,6 miliardy českých korún. Medziročný nárast predstavuje 170 miliónov, a oproti roku 2014 až 300 miliónov," dodal český minister.

Ako to je na Slovensku s poplatkami? Zvyčajne sú všetky diaľnice a rýchlostné cesty spoplatnené. Medzi najznámejšie úseky bez úhrady patrí celý obchvat Bratislavy, rýchlostka cez Banskú Bystricu a potom zvyčajne ide len o polprofilové úseky rýchlostných ciest, ktoré sú totálne osamotené a vzdialené desiatky kilometrov od najbližšej plnohodnotnej diaľnice. Napr. R2 pri Rimavskej Sobote, či pri Bánovciach nad Bebravou, alebo R4 pri Svidníku. 

Zdroj: české noviny.sk

K pôvodným 140 km bezplatných úsekov pribudne od januára ďalších 40 km. 

O zmene poplatkov rozhodlo Ministerstvo dopravy ČR. Podiel bezplatných diaľnic vzrástol na 14 % z celej diaľničnej siete našich susedov. Minister dopravy Dan Ťok pre novinárov uviedol, že sa snažili vyhovieť všetkým pripomienkam krajov.  


"Predpokladám, že už sme na hranici prirodzených objazdov, a ďalšie znespoplatnenie už nenastane.“ Najdlhší úsek, ktorý bude od budúceho roku zadarmo, je 31-kilometrový úsek diaľnice D6 medzi Chebom a Karlovými Varmi. Tento úsek cesty ale nie je súčasťou českej diaľničnej siete a navyše k nemu neexistuje žiadna rovnobežná cesta prvej triedy. Dokedy bude tento jav trvať? Dovtedy, kým sa úsek nestane súčasťou systému diaľnic, a to podľa odborníkov potrvá pekných pár rokov. 

Prehľad spoplatnených úsekov a úsekov bez úhrady na Slovensku

Ministerstvo dopravy tiež odobrilo požiadavky Jihočeského a Zlínského kraja. Bez poplatku bude diaľnica D3 u Veselí nad Lužnicí a obchvat Otrokovic na D55, D52 u Pohořelic, D46 u Hněvotína, čím sa zabezpečí bezplatné využitie obchvatu Olomouca na diaľnici D35.


„Tento krok sa nepodpíše na cenách diaľničných známok. Z dlhodobého hľadiska predaj diaľničných známok stúpa. Minulý rok vybrali 3,6 miliardy českých korún. Medziročný nárast predstavuje 170 miliónov, a oproti roku 2014 až 300 miliónov," dodal český minister.

Ako to je na Slovensku s poplatkami? Zvyčajne sú všetky diaľnice a rýchlostné cesty spoplatnené. Medzi najznámejšie úseky bez úhrady patrí celý obchvat Bratislavy, rýchlostka cez Banskú Bystricu a potom zvyčajne ide len o polprofilové úseky rýchlostných ciest, ktoré sú totálne osamotené a vzdialené desiatky kilometrov od najbližšej plnohodnotnej diaľnice. Napr. R2 pri Rimavskej Sobote, či pri Bánovciach nad Bebravou, alebo R4 pri Svidníku. 

Zdroj: české noviny.sk