Dve japonské firmy chcú doručovať tovar pomocou autonómnych dodávok už od roku 2017.

Firmy DeNA a Yamato Transpor spojili svoje sily v rámci projektu, ktorý nazvali Robonekoyamato. Ich cieľom je doručovať zásielky v Japonsku autonómnymi dodávkami a zákazníci by sa mali dočkať spustenia projektu už v roku 2017. Prvých 12 mesiacov bude služba fungovať v testovacej prevádzke v zatiaľ nešpecifikovanom japonskom meste. Princíp fungovania bude jednoduchý. Zákazníci si budú môcť objednať tovar z lokálnych obchodov pomocou aplikácie v telefóne. Určia si čas a miesto dodania a autonómna dodávka im balík privezie.

Spočiatku aj s vodičom

Samotné dodávky si pritom chcú firmy vyvinúť a vyrábať samé. DeNA už totiž má skúsenosti s touto technológiou, pretože už skôr pracovala na autonómnych taxíkoch. Z počiatku bude kvôli bezpečnosti v aute vždy prítomný aj vodič, ak by bolo nutné zasiahnuť v prípade hroziacej nehody. Autori však chcú znížiť účasť vodiča na riadení auta na minimum. Preto dúfajú, že by túto prácu mohlo vykonávať viac žien a starých ľudí. V budúcnosti však chcú dosiahnuť bezpečnú doručovaciu službu úplne bez vodiča.

Zdroj: carscoops

Dve japonské firmy chcú doručovať tovar pomocou autonómnych dodávok už od roku 2017.

Firmy DeNA a Yamato Transpor spojili svoje sily v rámci projektu, ktorý nazvali Robonekoyamato. Ich cieľom je doručovať zásielky v Japonsku autonómnymi dodávkami a zákazníci by sa mali dočkať spustenia projektu už v roku 2017. Prvých 12 mesiacov bude služba fungovať v testovacej prevádzke v zatiaľ nešpecifikovanom japonskom meste. Princíp fungovania bude jednoduchý. Zákazníci si budú môcť objednať tovar z lokálnych obchodov pomocou aplikácie v telefóne. Určia si čas a miesto dodania a autonómna dodávka im balík privezie.

Spočiatku aj s vodičom

Samotné dodávky si pritom chcú firmy vyvinúť a vyrábať samé. DeNA už totiž má skúsenosti s touto technológiou, pretože už skôr pracovala na autonómnych taxíkoch. Z počiatku bude kvôli bezpečnosti v aute vždy prítomný aj vodič, ak by bolo nutné zasiahnuť v prípade hroziacej nehody. Autori však chcú znížiť účasť vodiča na riadení auta na minimum. Preto dúfajú, že by túto prácu mohlo vykonávať viac žien a starých ľudí. V budúcnosti však chcú dosiahnuť bezpečnú doručovaciu službu úplne bez vodiča.

Zdroj: carscoops